e-Defter Uygulama İşleyişi

e-Defter uygulamasının işleyişini daha kolay anlayabilmeniz için, adım adım açıklamalı özet sizin için faydalı olacaktır. Detaylarla ilgili kafanıza takılan sorular için diğer sayfalarımızı gezebilir ya da iletişim formundan bizimle iletişim kurabilirsiniz. e-Defter İşleyişi:

 

1. Adım

Mükellef tebliğde belirlenen şartlar ve XBRL formatına uygun aylık defterini hazırlar

2. Adım

Gerçek kişi mükellef, defterini E-İmza ile imzalar. Tüzel kişiler, Mali Mühür ile onaylar

3. Adım

İmzalanan defterin içerisindeki hash değer -imza değeri- alınır ve Berat dosyası oluşturulur.

4. Adım

e-Defter’in içerisindeki imza değerini taşıyan e-Defter Berat’ı mükellef tarafından elektronik ortamda imzalanır/mühürlenir

7. Adım

Mükellef, GİB onaylı Berat’ları GİB’den indirir. Defterleri ve indirdiği Berat’ları kendi bünyesinde muhafaza eder.

6. Adım

GIB, kendisine gelen Berat’ları kendi mali mührü ile imzalar.

5. Adım

GIB’in e-Defter uygulamasına girilip, manuel yükleyerek yada kullanılan programda otomatik gönderme  özelliği ile Berat’lar başkanlığa gönderilir.